Vi er BodyHealth
Få din styrke & sundhed tilbage!

certificeret EMS behandling | mobil klinik

 
web_01.jpg
 
 

Mission

Vores mission er altid at have den enkelte kunde i fokus. Altid at møde vores kunder i øjenhøjde og tilbyde en personlig og individuel træning. Vi er en lille familieejet virksomhed, som ønsker at skabe fokus på sund livsstil gennem højeffektiv mikrotræning. Kunden er altid omdrejningspunktet og vi skaber sammen gode og målbare resultater gennem tæt dialog og vejledning under hele forløbet. Vi benytter altid det førende EMS udstyr og certificeret trænere sådan, at vi kan garantere en effektiv træning hver gang.

Vi er en lille familieejet virksomhed, som ønsker at skabe fokus på sund livsstil gennem højeffektiv mikrotræning. Kunden er altid omdrejningspunktet og vi skaber sammen gode og målbare resultater gennem tæt dialog og vejledning under hele forløbet. Vi benytter altid det førende EMS udstyr og certificeret trænere sådan, at vi kan garantere en effektiv træning hver gang.
 

01.
STYRKE

Genvind styrken i din krop. Op til 90% af de store muskelgrupper aktiveres i løbet af en træning.

02.
kontrol

Genvind kontrollen over din krop. En stærk core er hele fundamentet for din krop og din holdning.

03.
Vægttab

Opnå varigt vægttab og forbrændt de overflødige kilo samtidigt med at du opbygger muskler.

04.
Genoptræning

Kom hurtigt tilbage i form efter en skade eller træn skånsomt og hensigtsmæssigt for at afhjælpe en skade.

 
 
 

“EMS teknikken giver det ekstra lag, til forebyggelse og helbredelse. Danskerne har i den grad budt EMS velkommen”

Mik find-klamer  |  medstifter & behandler

 
4D3C4260.jpg
 
 

Rygproblemer og EMS træning

 
 

Rygproblemer er et af de mest udbredte helbredsproblemer i de vestlige lande Årsagen skal findes i mangel på motion, fejlernæring, uheldige arbejdsstillinger, sygdomme, stress og ufordelagtige arbejdsforhold.                                 

I forhold til traditionel træning har EMS den store fordel at træningen ikke belaster i forvejen belastede led, samt at træningen også aktiverer de bagvedliggende dybere muskler, hvor traditionel træning kun når overfladen af musklerne. Dette giver rygraden den nødvendige stabilitet der skal til for at undgå rygproblemer.

Impulserne fra Miha Bodytec rammer hver enkel lille muskel omkring ryggen, og aktiverer dem i dybden. I stedet for at stresse det belastede område yderligere aflaster Miha Bodytec allerede ryggen under træningen, fordi de omkringlæggende muskler også aktiveres i dybden.

 

Studier har bevist effekterne af EMS rygtræning:

  • 88% af deltagerne oplevede signifikant reducering i deres ryg smerte niveau

  • Efter kun 2 træninger var 20% smertefri og 50% efter 6 uger

  • Frekvensen og varigheden af smerter faldt med mere en 80%
  • Efter 2 ugers træning faldt smerte intensiteten med 50%, efter 6 uger faldt den med 87%
  • 40% af deltagerne havde kroniske rygsmerter, efter 6 ugers træning var det kun 9%
  • 44% af deltagerne med kroniske smerter oplevede at smerterne helt forsvandt
  • Udholdenheds niveauet for typiske hverdags ryg belastninger (tunge løft, manuelt arbejde, husarbejde, køre bil eller sidde stille i lange perioder) blev forbedret med op til 30%
  • De største forbedringer kunne allerede ses efter 2 til 4 træninger

 

Studier med fokus på EMS trænings effekter på kroppen viser:

  • 87 % af deltagerne oplevede individuelle positive effekter på deres krop. Sammenlignet med traditionel trænings metoder opfattede de effekterne på deres krop meget mere positivt.
  • 89% følte sig strammere, mere stabile og solide.
  • Fedtprocenten blev reduceret med op til 4% ved 6 ugers træning.
  • Kvinder tabte i gennemsnit 1,5 cm om taljen og om hofterne
  • Mænd reducerede deres talje med gennemsnit 2,3 cm efter 6 ugers træning, og øgede samtidigt muskler i benene, overarme og bryst med 1,2 cm.
  • Hos atleter målte man en total muskel vækst på 4 cm mere end ved traditionel træning.
  • Overvægtige tabte i gennemsnit 3,5 kg og 9% af deres kropsfedt, udover de 6,5 cm omkring taljen og 2 cm fra deres overarme efter bare 13 ugers træning.
  • Deltagerne over 65 år tabte i gennemsnit 6 % af deres kropsfedt ved et lavt trænings niveau på 30 min hver 5. Dag over en periode på 14 uger.